Tinker Club Nootdorp

Introductie-opdracht stickman







In deze opdracht ga je aan de slag met het volgende Scratch-project
waarin al een aantal figuurtjes en codeblokken klaar staan:

https://scratch.mit.edu/projects/122105868/

Klik vervolgens op "Bekijk van binnen".


  • Klik daarna op de groene rechthoek met het woord "Remix" erop.

Nu bewaart Scratch automatisch je wijzigingen.

ÓF

  • Download het project. Klik HIER voor meer uitleg over deze optie.






















































  • Flimpje en uitleg tekentools

    • Hier vind je een filmpje met uitleg over de tekentools en hoe je er een stickman mee tekent.
    • Hier vind je een overzicht van de gereedschappen in het tekenprogramma van Scratch.







    Dit e-mailen Dit bloggen!Delen via XDelen op FacebookDelen op Pinterest
    Homepage
    Abonneren op: Posts (Atom)

    Cursusaanbod

    • Scratch-cursussen
    • Micro:bit-workshops
    • Robotica-workshops
    • Workshop met knikkercomputer
    • Workshops voor docenten

    Online lessen

    • Beginnersles: stickman-animaties
    • Online les met drie ideetjes voor eigen project

    Contact

    • Meer info

    Links

    • YouTube PinkyPepper
    • Twitter PinkyPepper
    • Blog PinkyPepper
    • Blog over leren programmeren
    • Voorbeelden robotjes om zelf te maken
    • Voorbeelden Lego Spike
    • Doolhofspel (Engelstalige tutorial)
    • MakeCodeblokken met "wacht tot" (Nederlandstalig en Engelstalig)
    • MakeCode-extensie Lego-motortjes
    • Creative with code and Lego
    • Info over Simple servo board en motortjes
    • LEGO-knop
    • Creatief met techniek
    • Looprobot
    Thema Supercool. Mogelijk gemaakt door Blogger.